Sahte yetkili servislere karşı “SERBİS” den yararlanmak için arayınız.
Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) ile tüketicilerin yetkili servisle ilgili herhangi bir mağduriyet yaşamaması için markaların resmi internet sitelerinde yer alan adreslerden talepte bulunmaları tavsiye edildi.
Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası’ndan (SATSO) yapılan açıklamada, geçersiz ve yetkisiz servislerin sosyal medyadan tüketiciyi kolayca yanıltabileceği için yetkili servislerin aldatılmaması adına dikkatli seçilmesi gerektiği uyarısında bulunuldu.
SATSO 9. Meslek Komite Başkanı Alaylı, dijitalleşen dünyada sorunu çözmek için artık tarayıcılardan ya da arama motorlarından yardım aldıklarını belirterek, “Evinde elektronik ürünlerinde sorun yaşayan tüketici vatandaşlarımız da internet üzerinden çözüm bulmaya çalışıyor. Bu doğru bir yaklaşım ama bunu suistimal eden dolandırıcılar bu kanallarda rahatlıkla çözüm bulabiliyor. terimini kullandı.
Yetkisiz servislerin, yetkili servisler gibi arama motorlarına kolayca sosyal medya hesapları açabildiğini ve sponsorlu olarak reklam verebildiğini kaydeden Alaylı, şöyle konuştu:
“Kişisel verileri ihlal ederek telefon ve mesaj yoluyla tüketicilere ulaşarak, işlerinin devam ettiğini kandırabiliyorlar. Üstelik hiçbir yetkili servis ‘Ürünün bakım zamanı geldi’ demiyor. Bu durumdan en az tüketiciler kadar asıl yetkili servislerimiz ve bayi işletmelerimiz de olumsuz etkilenmektedir.Tüketicilere tavsiyemiz, internet ortamında yapacakları araştırmalarda, işlerinin yapıldığı markanın resmi internet sitelerindeki yetkili servis listesine bakmaları veya bizim bayilerimizdir. Ticaret Bakanlığı Temmuz 2020’de faaliyete başlayacak. Yetkili servislere geçen SERBİS platformu (www.servis.gov.tr) üzerinden ulaşmaları gerekiyor.”