Ekonomi

Türk Metal İşleme Sektörü 18 Eylül’de EMO Hannover Fuarı’nda Buluşacak

Üretim teknolojisi alanında dünyanın önde gelen ticaret fuarı EMO Hannover, 18- 23 Eylül 2023 Almanya’nın Hannover kentinde yapılacak. En son uluslararası üretim teknolojilerinin sergileneceği fuar, sektördeki gelişmelere de ışık tutacak. EMO World Tour’un 2023’ün ilk yarısında ziyaret edeceği 40 etkinlik ülkesinden biri olarak öne çıkan Türkiye’de 15 Haziran 2023 tarihinde bir basın toplantısı düzenlendi. EMO Hannover’in Almanya’daki organizatörü ve German Machine’in Genel Müdürü Alet İmalatçıları Derneği (VDW) Dr. Wilfried SchäferEMO’nun İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında, “Bu önemli fuarın Türkiye’de sektörün ilerlemesine önemli katkı sağlayabileceğine inanıyoruz.” dedi.

Germany Trade and Invest’e (GTAI) göre Türkiye ekonomisi dünyanın en büyük 20 ekonomisinden biri olarak konumlanırken, Türkiye’deki şirketler artık geleceğe odaklanıyor ve yeni projeler planlıyor. Almanya en büyük yabancı yatırımcı ülkeler arasında yer alırken, ülkenin ulaşım altyapısı, enerji temini ve otomotiv endüstrisi alanlarında büyük projeleri var. VDW’nin araştırma ortağı Oxford Economics, kilit müşteri sektörlerinin bu yıl Türkiye’deki grup tezgahlarına 3 milyar Euro yatırım yapmasını bekliyor. Bu yatırımın büyük bir kısmının otomotiv sektörüne gitmesi planlanıyor.

Hannover Fairs Turkey’in 27 yıldır Türkiye’deki uluslararası fuarcılık pazarının değerli bir parçası olduğunu belirterek, dünyanın her yerindeki fuarlara katılan Türk firmalarını destekliyorlar. Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü Annika Klar, “Türkiye’nin önemli firmaları yıllardır EMO Hannover’e katılıyor. Türk sanayisi ve üretimi her geçen gün büyürken, üreticiler dünya dev fuarlarında yer alarak uluslararası pazardaki paylarını artırmaya çalışıyor. EMO Hannover’e bu yıl 60’a yakın Türk firması katılıyor ve fuar, Türk takım tezgahı sektörünün ihracat büyümesine önemli katkı sağlıyor.” Türkiye ile Almanya arasındaki ilişkilerin uzun süredir yeterli olduğunu vurgulayan Bakan, ihracatta olumlu sonuçlar alındığını kaydetti. Annika Clar “Bu ilişkilerin etkisiyle EMO Hannover, Türk takım tezgahı üreticilerinin geleceğe yönelik yatırım kararlarında ve atacakları yeni adımlarda önemli rol oynuyor. Fuar boyunca Türkiye’den üreticiler yeni pazarlarla tanışacak ve yeni iş anlaşmalarına imza atacak. Elbette böyle bir verimliliğe katkı sağladığımız için çok mutluyuz” dedi.

Endüstriyel projelerin hayata geçirilmesi için üretim teknolojisinin büyük önem taşıdığını belirten, Schäfer , “EMO Hannover’de hükümet ve yatırım teşvik kurumlarındaki yetkililer, planlanan projelerin hayata geçirilmesi için hangi teknolojilerin kullanılabileceği konusunda bilgi edinebiliyor. EMO Hannover 2019, 149 ülkeden 120.000 alıcı tarafından ziyaret edildi. Bunların yüzde 51’i güncel. ve en son Almanya dışından geldi.” Son bilgilere dayanarak yatırım kararları vermeye geldi. Türkiye’nin İtalya ve Çin’den sonra üçüncü büyük yabancı ziyaretçi grubunu temsil ettiği 2019 düzenlemesine Türkiye’den 3 bine yakın alıcı geldi.”

 

Üretim teknolojisi, endüstri dönüşümü için çözümler sunar

Üretim teknolojisi, endüstriyel üretimde teknik ilerlemeyi sağlayan ve itici güç olarak öne çıkarken, müşteri tarafındaki zorluklara da çözüm üretiyor; değişen talep, daha hızlı ürün geliştirme, daha esnek üretim. Schäfer Bu etkilerin yanı sıra EMO Hannover’in inovasyona odaklandığını belirterek, “Sektörün değişen koşullarda üretim yapması gerekiyor. Bu nedenle fuarımızın sloganı ‘Üretimde İnovasyon’dur. Bu slogan, müşterileri yeni teknolojilere yatırım yapma çağrısını tanımlarken, üreticileri de en son yeniliklerini ve çözümlerini sunmaya motive ediyor.”

 

  Geleceğe yönelik içgörüler, sektörün karşı karşıya olduğu mevcut zorlukları ele alıyor

EMO Hannover 2023; Üretimde Nesnelerin İnterneti konusunda yeni bir platform olmanın yanı sıra Bağlantının Geleceği, Endüstri 4.0, Endüstriyel Nesnelerin İnterneti (IoT), dijital iş modelleri, kestirimci bakım, makine öğrenimi, bağlanabilirlik, birlikte çalışabilirlik ve yapay zeka, artırılmış trendlere de hitap ediyor. ve sanal gerçeklik uygulamaları bunun için gün sayıyor. Schäfer “Bu şekilde Dijital Fabrikanın tüm yönlerini bir araya getirmek istiyoruz” dedi. EMO Hannover 2023’te, üretimin bilgi ile nasıl optimize edilebileceğini sunarken, mağaza tabanından IT yapısına kadar çeşitli üreticiler ve sistemlerle ağın nasıl çalıştığını canlı olarak göstermesi planlanıyor. EMO basın toplantısında konuşan Tezmaksan AŞ Genel Müdürü Hakan Aydoğdu Fuarla ilgili olarak “Bu fuardaki sunumlarında inovasyon döngülerini göstermeyi ön planda tutan katılımcıları sayesinde EMO Hannover, yeni gelişmeleri ve trendleri yakından takip etme imkanı sağlayacak. Bu sayede ülkemiz ekonomisine ve üretim gücüne değer katan sanayicilerin yeni iş fırsatları ile yüz yüze buluşmasını sağlayacaktır. Fuar tarihleri ​​dışında da üretimde modernizasyon süreçlerinin arkasındaki etkin güçlerden biri olmayı görev edinen EMO Hannover’in bu yolda her geçen gün kendini geliştirmesi sektörümüz adına büyük bir başarıdır” dedi.

Fuarda, Üretimde Sürdürülebilirliğin Geleceği alanı, sürdürülebilirliği yatırım planlamasına entegre etmeyi ele alıyor. Schäfer “Fuarda, kaynakları koruyan ve iklim nötr üretim ve fabrika planlaması, üretimde döngüsel ekonomi, döngüsel maliyet yaratma, enerji verimli üretim, sürdürülebilir tedarik zincirleri ve sadık işyeri tasarımı için önleyici yaklaşımlar, analizler ve kavramlar sunulacak. İş ortağına ek olarak, Üretim Alanında Sürdürülebilirliğin Geleceği, bilimsel yaklaşımları pratik uygulamalarla ilişkilendirirken üretime daha yakından odaklanacak.”

 

EMO Hannover 2023, Türk müşterileri için çok çeşitli tedarikçiler sunuyor

Türkiye’nin kendi sanayi üretimindeki büyümenin bir göstergesi olan takım tezgahlarının tüketimi 2021 yılında 1,5 milyar Euro olarak belirlenirken, üretim 770 milyon Euro ile tüketim rakamının yarısında kaldı. Türkiye’de üretimin büyük bölümü ihraç edilirken, çok sayıda makine ithal edilmeye devam ediyor. Türkiye üretim gücünü artırarak sektörde büyümeye devam ediyor. Fuara Türkiye’den 58 firma katılırken; Türkiye’nin ana tedarikçileri olan Tayvan, Çin, Almanya, Japonya ve İtalya’dan 1.100’ün üzerinde katılımcı ile 43 ülkeden toplam 1.600 katılımcının yer alması planlanıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

mudurnuajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu